14:31 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزیر علوم

دانشگاه‌ها مشکلات مالی را برای دانشجویان شفاف‌سازی کنند
پایگاه خبری راد: معاون وزیر علوم و رئیس امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه‌ها باید مشکلات مالی خود را برای دانشجویان شفاف‌سازی کنند.
افزایش بودجه بخش پژوهش و فناوری صرف حمایت از واحدهای فناور شود
پایگاه خبری راد: قائم مقام معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در امور فناوری با تأکید بر حمایت از واحدهای فناور گفت: افزایش میزان بودجه بخش پژوهش و فناوری که با کمک و تلاش سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته، باید صرف حمایت و ارائه خدمات به واحدهای فناور شود.
دانشگاه فردوسی میزبان همایش ملی "زراعت، گیاهپزشکی و بیوتکنولوژی"
پایگاه خبری راد: رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: اولین همایش ملی- دانشجویی زراعت، گیاهپزشکی و بیوتکنولوژی اردیبهشت ماه ۹۸ به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.
رفاه کارت دانشجویی؛ از وعده های توخالی تا ناامیدی!
پایگاه خبری راد: بنابه آمارهای رسمی وزارت علوم که از زبان وزیر علوم مطرح شده ، ایران بالاترین رتبه علمی در سال 2016 را دربین 25 ‏کشوری که بیشترین رشد علمی دنیا را دارند کسب کرده‌ و درصد رشد علمی کشور ما در چند سال گذشته 16.7 درصد و ‏بالاترین رتبه در سطح جهان بوده‌ است.‏
راه اندازی صندوق پژوهش‌وفناوری در منطقه آزاد ارس
پایگاه خبری راد: مدیر مرکز رشد واحدهای فناور منطقه آزاد ارس گفت: صندوق پژوهش و فناوری برای اولین‌بار در شمالغرب کشور، در منطقه آزاد ارس راه‌اندازی می‌شود.
رونمایی از طرح های فناورانه
پایگاه خبری راد: امروز با حضور مسؤولین کشوری از ۷۳ طرح فناورانه در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار رونمایی شد.
تولیدکنندگان به فضای فکری جامعه اطمینان داشته باشند
پایگاه خبری راد: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که علی‌رغم این‌که این وزارتخانه سهم کمی از اعتبارات پژوهشی را در اختیار دارد، ولی حمایت از پژوهش و فناوری را در دستور کار دارد، گفت: از تولیدکنندگان داخلی درخواست دارم تا به فضای فکری ایجادشده داخلی اطمینان داشته باشند و با آنها همکاری کنند.
 ارائه۶۰ دستگاه با ۵۰۰ نیاز فناورانه در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فن‌بازار
پایگاه خبری راد: معاون پژوهش وفناوری وزیر علوم از عرضه ۳۱۹۹ فناوری در نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار کشور خبر داد و گفت: در بخش تقاضای این نمایشگاه نیز ۶۰ دستگاه با ۵۰۰ نیاز فناوری حاضر خواهند شد.
آیین بزرگداشت دکتر عباس سعیدی پیشگام برنامه‌ریزی توسعه فضایی
پایگاه خبری راد: رئیس انجمن جغرافیای ایران با بیان اینکه دکتر عباس سعیدی فردی تاثیرگذار در انجمن جغرافیای ایران و دانشگاه شهید بهشتی بوده است، گفت: دکتر سعیدی در برنامه‌ریزی روستایی برای اشتغال فارغ‌التحصیلان سهم زیادی داشتند.
به دانشجویان بورسیه، ارز تسهیلات دانشجویی تعلق می گیرد
پایگاه خبری راد: ارز دانشجویان که پیش از این با نرخ مشخص و از طریق سامانه سجاد تامین می‌شد، اکنون مقرر شده برای دانشجویان بورسیه و فرصت‌های مطالعاتی از طریق سامانه نیما پرداخت شود اما سایر دانشجویان که با هزینه شخصی خود مشغول تحصیل هستند، همانند قبلارزشان را از سامانه سجاد باید تهیه کنند.
اظهارات وزیر بهداشت درباره "ایرج فاضل"
پایگاه خبری راد: وزیر بهداشت در مراسم تجلیل از دکتر ایرج فاضل، گفت: اگر بخواهم یک کلمه در وصف دکتر فاضل عنوان کنم این است که ایشان یک انسان بامرام است. خیلی خوب است که انسان در زندگی خود مرام داشته باشد.
"رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی" منصوب شد
پایگاه خبری راد: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی، دکتر علیرضا خاوندی را به سمت «رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی» منصوب کرد.
راههای تقویت و گسترش همکاری‌های علمی ایران و مالزی
پایگاه خبری راد: در دیدار دکتر حسین سالار آملی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم و ذاکی بن ذکریا معاون سازمان امور تحصیلی مالزی گسترش همکاری‌های علمی و تحقیقاتی ایران و مالزی مورد بررسی قرار گرفت.
وزیر علوم از ۲ طرح دانش‌بنیان رونمایی کرد
پایگاه خبری راد: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، دو طرح دانش‌بنیان «نازل سوخت‌پاش هواپیما» و رادیو «وی. اچ .اف هوایی» را رونمایی کرد.
همکاری با دانشگاه میشیگان در زمینه سیستم‌های شبیه‌ساز در معادن
پایگاه خبری راد: مدیر پژوهشی دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: در خصوص سیستم‌های شبیه‌ساز در معادن، با عضو هیات علمی دانشگاه میشیگان همکاری‌هایی داشتیم که ماحصل این کار تولید مقالات بسیار باکیفیت بوده و تولید نسخه آزمایشی دو نرم‌افزار در خصوص شبیه‌سازی نمونه‌های موجود در معدن را به همراه داشته است.